Saturday, January 9, 2010

بسم الله نبدأ

بسم الله الرحمن الرحيم 
نبدا اليوم سلسلة امتياز

سنه الامتياز بين التزويغ والبلطجه
وشغل الهمبكه
سلسلة تنورية فاضحة لمعسكر الدمرداش لمقابلة الاصدقاء

و هى سلسلة اكتب فيها خبراتى لزميل القادم الذى ينوى ان يبقى فى معسكر الدمرداش

و لكن الحقيقة ان من يبقى فى الدمرداش هو واحد من ثلاثة اما انه طيب يعتقد انه سيتعلم فى الدمرداش ....... او انه بلطجى كبير ينوى استغلال السنة فى الراحة الجميلة لمدة عام قبل بدء حياة الطب الطاحنة ...او انه لا يعلم ماذا يريد


السؤال ما هو الحل لطيب الكبير الذى يريد ان يتعلم طب فى الامتياز فى الدمرداش؟
الحل بسيط جدا اطلع برة .....برة الدمرداش ...............لانك هتشوف نائب سخيف اقصى احلامه انه يستغلك فى تنضيف القسم و انك تقيس حرارة المرضى و ضغطهم و تسجل النتائج فى ورقة حقيرة معلقة بجوار المريض و غالبا النائب مش عارف اصلا فائدة القياسات دى و لكن الرجل بيكمل ورقه علشان لما يجى استاذ كبير يبقى التهزيق خفيف و مش مركز
هتشوف نائب هو عبارة عن قصص ساحكيها يوميا على صفحات المدونة

السؤال الثانى : انا بلطجى كبير و عايز استريح السنة دى ؟
زميلى العزيز انك فى المكان الصحيح ستتعلم هنا اصول التزويغ والبلطجه وشغل الهمبكه


السؤال الثالث : ماذا لو كنت  مش عارف انت عايز تتعلم و لا تبلطج ؟
اقرا المدونة و هتوصل لحل فى النهاية و هتحدد هدفك
  
فالمدونة لها شعاريين و يمكن اضافة المزيد على حسب الامدادات العسكرية
سنه الامتياز بين التزويغ والبلطجه وشغل الهمبكه
النائب كائن ملهوش لازمة ,بيضرب بالجزمة ,و عايز يعمل على الامتياز ازمة . بس هنعلقه بلزقة


No comments:

Post a Comment